Όταν κυριαρχεί μία μυστικοπάθεια γύρω από έναν οίκο μόδας, περιμένεις να κρύβει στο “μανίκι” του κάτι πολύ καλό. Όπως μία πολύ σπάνια τσάντα διακοσμημένη με διαμάντια ή μία limited συνεργασία με κάποιον πολλά υποσχόμενο νέο σχεδιαστή.
Αντ΄αυτού αν αφορούσε μία απλή τσάντα από καμβά θα απογοητευόσασταν; Και τότε γιατί τόσες πλούσιες κυρίες, μοντέλα, ηθοποιοί και fashion lovers “θα σκότωναν” για να αποκτήσουν μία; Στο κάτω κάτω είναι μόνο μια τσάντα από καμβά. Αυτό όμως είναι το παράδοξο με τον οίκο Goyard, τον παλαιότερο στον πλανήτη.
Πριν ονομαστεί σε Goyard, η εταιρεία ήταν γνωστή ως House of Martin and Morel, από τους ιδρυτές της, Pierre Francois Martin και Louis-Henri Morel και ειδικευόταν στην κατασκευή πολυτελών βαλιτσών, κουτιών και μπαούλων, από το 1792. Το 1845, ο Morel προσέλαβε τον 17χρονο François Goyard ως μαθητευόμενο και το 1853, ένα χρόνο πριν από την ίδρυση του οίκου Louis Vuitton, ο Goyard αγόρασε την επιχείρηση από τον Μartin και την ονόμασε Maison Goyard, παραμένοντας στο τιμόνι της για τα επόμενα 32 χρόνια όπου και την μεταβίβασε στον γιο του, Edmond, το 1885. Υπό τη θητεία του Edmond, ο οίκος έγινε o Nο1 όνομα στην κατασκευή πολυτελών ειδών για την ελίτ, με μια εξίσου βασιλική βιτρίνα στη Rue Saint-Honoré στο Παρίσι.

Στο A-list πελατολόγιο της Goyard, ξεχωρίζουν ιστορικές προσωπικότητες όπως ο Πάμπλο Πικάσο, ο Καρλ Λάγκερφελντ, η Κοκό Σανέλ αλλά και μέλη της δυναστείας Ρομανόφ, ενώ στο σήμερα βρίσκουμε την Κέιτ Μίντλετον, τη Μέγκαν Μάρκλ, τον Κάνιε Γουέστ και τον Φάρελ Γουίλιαμς.
Αν θέλετε να αποκτήσετε μία τσάντα Goyard οφείλουμε να σας ενημερώσουμε ότι είναι πολύ πιο δύσκολο από ότι μία Hermes. Και αυτό γιατί ο οίκος έχει μόνο 35 καταστήματα σε όλο τον κόσμο ενώ δεν πουλάει τίποτα online μέσω του site του. Μάλιστα, μέχρι πριν επτά χρόνια δεν είχε καν επίσημο λογαριασμό στο Instagram, γεγονός πολύ περίεργο για έναν οίκο μόδας.
Στην Goyard δεν αρέσει ο “θόρυβος” και τα άτσαλα λανσαρίσματα που προμοτάρουν οι influencers και οι reality celebrities. Στα προϊόντα της δεν θα βρείτε πορτοφόλια με 300€ που μπορεί να αγοράσει όποιος επιθυμεί ένα designer item. Γύρω από το όνομά της υπάρχει ένα μυστήριο, ένα exclusivity που εκτιμούν οι πραγματικοί λάτρεις της πολυτέλειας.
Για παράδειγμα η τσάντα St. Louis. Eίναι κατασκευασμένη από καμβά καλυμμένο από δέρμα και διακοσμημένη με το χαρακτηριστικό μοτίβο της Goyard. Aν το καλοσκεφτούμε δεν διαφέρει και τόσο από την Neverfull της Louis Vuitton ή τη Jet Set Tote του Michael Kors. Όμως, λόγω της μοναδικής αξίας και της κληρονομιάς της επωνυμίας του οίκου και επειδή είναι τόσο δύσκολο να την αποκτήσει κάποιος, έχει λάβει την εκτίμηση που σπάνια λαμβάνουν περισσότερες μάρκες όπως η LV, η Chanel και η Gucci. H τιμή μίας τσάντας κυμαίνεται από 1.600€ και μπορεί να φτάσει μέχρι 35.000€, ανάλογα το υλικό, το σχέδιο και τις λεπτομέρειες που φέρει πάνω.

Μπορεί η ως τώρα στρατηγική μάρκετινγκ της Goyard ή η έλλειψή αυτής, να λειτούργησε θετικά τον τελευταίο ενάμιση αιώνα, όμως δεν είναι όλοι πεπεισμένοι ότι οι μέθοδοί της θα επικρατήσουν μακροπρόθεσμα. Κάποιοι πιστεύουν ότι αυτή η απομόνωση μπορεί τελικά να είναι επιβλαβής. Οι μάρκες πολυτελείας σύμφωνα με τους ειδικούς πρέπει να προετοιμαστούν για τους νέους αγοραστές της χιλιετίας, οι οποίοι ψωνίζουν πλέον online. Ίσως ο ιστορικός οίκος αποτύχει στο να προσελκύσει νέους καταναλωτές, εκτός αν αποφασίσει να διαθέσει τα προϊόντα του online. Από την άλλη, μπορεί κάτι τέτοιο να μη βρίσκεται καν στους στόχους της μάρκας. Όπως και να έχει, η Goyard θα είναι για πολλούς το απόλυτο αντικείμενο του πόθου τους.